Wat is er te doen?

Het Landschapmuseum toont het Nederlands landschap op zijn mooist en is een onvergetelijk uitstapje voor jong en oud! Op de prachtige locatie op de Nijmeegse stuwwal in en rondom het monumentale Huize Wylerberg is van alles te doen. Onze gidsen voorzien u graag van een gratis rondleiding!

Zo leert u in het museum aan de hand van schitterende foto’s en een verscheidenheid aan opgezette dieren over de rijke geschiedenis van het Nederlandse cultuurlandschap en de inspanningen van de Vereniging Nederlands Cultuurlandschap om het te herstellen, beschermen en behouden.

Ook ontmoet u de das, ambassadeur van een gezond cultuurlandschap, in levenden lijve in zijn kunstburcht.

Vervolgens loopt u langs elf unieke miniatuurlandschappen die elk in verbazingwekkend detail laten zien hoe de Nederlanders het landschap naar hun hand hebben gezet.

Ten slotte kunt u nog een wandeling maken langs het Palland, een prachtig demonstratiegebied waar de Vereniging Nederlands Cultuurlandschap de landschapselementen uit de miniatuurlandschappen op ware grootte heeft aangelegd en onderhoudt.

Kortom, genoeg te doen! Klik op één van de verschillende onderdelen voor meer informatie.